S/390 Was: Re: Tradicni valky v linux na linux.cz

Středa Prosinec 3 16:01:05 CET 2003

On Wed, Dec 03, 2003 at 09:06:38AM +0100, Borek Lupomesky wrote:

> Nechapu, jak souvisi datova sbernice sirky deset bitu s desitkovou
> soustavou? Pracuji snad soucasne pocitace se soustavou dvaatricitkovou
> nebo ctyriasedesatkovou?

Ne jako zaklad, ale jako pocet bitu do 1 byte (tj. ne 2^8, ale v jednom
slove 2^10, tj. cislo od 0 do 1023, coz se vice blizi desitkovemu
zakladu).

Motivaci bylo priblizit pocitani desitkove soustave (tj. aby ty cisla k
necemu vypadaly a daly se odhadnout lepe nez nyni, kdy 1B je cislo do
255, 2B do 65535 atd.).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz