Jak zkopirovat ceske nazvy souboru ?

Petr Skoda skoda na pleione.asu.cas.cz
Úterý Prosinec 9 16:10:13 CET 2003

Stala se mi takova vec (pravda z blbosti)

pouzivam externi disk Firebird (Siemens, Fujistsu) a normalne ho montuju
mount /dev/sda1 /mnt/usb

jednou jsem to pripojil na WInXP a zkopiroval si spoustu MP3 s ceskynmi
nazvy (ty tam byly) na onen disk.

Pak jsem jej zas dal pod Linux a prekopiroval na ext3 disk (cely pod mc
F5)

zjistl jsem ze tam pouzivanim vznikla nejaka chyba a proto jsem Firebirda
smazal a
preformatoval pomoci mkdosfs -F 32 (bohuzel jsem nejak nevenoval pozornost
jak prisel naformatovany z fabriky) .

A ted kdyz jej namontuji na linux , tak nemuzu prenest ty soubory s
ceskymi jmeny  - porad rve , ze je to nepripustny argument.

Na tom ext3 disku vidim treba neco jako "Nová slo?ka"

nepomaha ani montovani s  mount -o rw,codepage=852,iocharset=iso8859-2
ani s 1250 misto 852.

Je mi jasne, ze jsem ho mel montovat v teto podobe (viz vyse) jiz drive a
nebyt liny psat -o
Ale co s tim ted ?   Ten strom MP3 je obrovsky a vsechno prejmenovat bych
neprezil.

Diky za radu

*  Petr Skoda                         Tel   : (323) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (323) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (323) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *