Změna hesla v SAMBE z klientů Winodws

Vit Herman dragon na penguin.cz
Úterý Prosinec 9 19:28:31 CET 2003

> Hezký den,

Také

> rád bych se zeptal asi na triviální věc, zda je možné a co je nutné
> nastavit v konfiguraci SAMBY, aby mohli klienti WinME a W98 změnit své
> přístupové heslo do domény Windows, kterou představuje Server s Linuxem
> RH9 a Sambou. Předpokládám, že obyčejné nastavení změna hesla v
> ovládacích panelech nepomůže, což by bylo asi nejideálnější. Je možné

Pomůže :)))

> použít nějaký skript, který se zobrasí v dosovém okně,ale který předá
> partametry linuxu?

Skript není potřeba. Podívejte se na man smb.conf, konkrétně volby "unix
password sync", "passwd program" a "passwd chat"

Ono to vlastně možná ani není potřeba, protože to heslo by mělo jít změnit
i tak, ale tohle je dokonce schopné zajistit, aby se změnilo i klasické
linuxové heslo v /etc/passwd (nebo /etc/shadow). Nepamatuji si už přesně
ale vím že mi to přes ty ovládací panely chodilo, klient byl buď Win98
nebo Win95.

 > Děkuji Štěpán
Není zač

Vítek