NET-SNMP problem

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Úterý Prosinec 9 21:01:08 CET 2003

----- Original Message -----
From: "Matyáš Prokop" <matyas.prokop na atlas.cz>
To: <linux na linux.cz>
Sent: Tuesday, December 09, 2003 7:28 PM
Subject: NET-SNMP problem

> Pekny den preji,
> muj problem souvisi s net-snmp.Potreboval bych vedet co potrebuji zadat
> za prikaz abych ziskal z demona nejake udaje (treba UpTime) a poznal ze
> je vse OK.V snmpd.logu mam pouze napsano NET-SNMP version 5.1.Nevim
> jestli to zanamena zda sluzba funguje tak jak ma.Pokud se pokusim
> proskenovat porty tak na portu 161 opravdu posloucha snmpd.Ovsem
> zadam-li sem cokoliv za prikaz ktery jsem nasel na internetu pro
> zjisteni dat napr. snmpget atd. zahlasilo vzdy timeout.
> Doufam ze nekdo pomuze.Diky.

1) spravna konfigurace serveru - /etc/snmp/snmpd.conf
  community, view, atd - ujistit se , ze klientska (i kdyz se jedna treba o
localhost)
  strana ma skutecne spravna opravneni.

2) specifikace verze dotazu v SNMP. (-v1  v prikazovem radku). Novejsi snmp
utils podporuje i jine verze nez SNMP V1 a defaultne pouziva neco jineho nez
tu 1nicku (asi  2c ??). Servery, ktere podporuji jen verzi 1 SNMP protokolu
na dotazy vyssi verze nereagujii (timeout)

3) muzes na strane serveru bud tcpdumpem sledovat co do nej leze (tcpdump
parsuje SNMP) nebo je mozne zapnout na  SNMP serveru debugging - pak se
dozvis co prijme server a co si o tem pozadavku mysli.

Obvykle problemy jsou: spatna verze SNMP, spatna community, nepovoleny
pristup pro klienta ci jina chyba v cfg serveru.

D. Toman