divne problemy s novymi diskami

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Čtvrtek Prosinec 11 17:15:10 CET 2003

hello all,

v poslednych tyzdnoch mam divne problemy s novymi diskami (uplne novymi).

konkretne, instaloval som RH na novy 40gb WD, konkretne WD400JB. dostal som ho
este zataveny v sacku. instalacne CD RH8 mi bootlo, naklikal som balicky, vytvoril
particie, v momente zaciatku kopirovania suborov bum - kernel trap. v tom istom
stroji mi linux bezi bez najmensich problemov. okey, zobral som instalacky RH 7.3,
spadlo to trochu inak, ale tiez pri zaciatku kopirovania. opakoval som to s oboma
verziami systemu v inom stroji, ten isty vysledok. znacne znechuteny som zobral zo
skladu 30GB seagate a zinstaloval som to na prvykrat. absolutne vylucujem chybu
medii, alebo stroja (skusane v dvoch uplne odlisnych masinach). stroje su to
kvalitne, menit ide kable som skusal.

s odstupom casu sme tento disk naformatovali pod instalackou win2000, a uz chodi aj
pod linuxom.

druhy divny problem - instaloval som dva identicke compaq desktopy s ide raidom. v
kazdom z nich bol WD400EB, a do kazdeho sme kvoli mirroringu objednali od compaqu
dalsi disk s identickym part-number, prisli 40GB maxtory (samozrejme s inou geometriou,
keby som to vedel, vrazil som tam hocico ine a necakal by som 2 tyzdne na predrazeny
disk od cpq). jeden stroj som zinstaloval, a pod slackware live som uspesne z-dd-ckoval
jeden WD na druhy WD. maxtor na maxtor sa nepodaril, po 1-10 minutach mi trapol kernel.
skusal som viackrat, vzdy trapol na inom mieste. nakoniec som to rozchodil tak, ze som
WD zmirroroval na maxtor, a potom slo uz mirrorovat aj maxtor na maxtor a kernel nepadal.

chapete to? lebo ja teda nie. jedina vec ktoru som si vsimol bolo, ze tym maxtorom
povodne jadro naslo absolutne inu geometriu (vychadzalo to asi na 800 giga namiesto
40 giga), po prepise westernom je to ok. a pri inicializacii ide a hd* zariadeni sa
vypisu nejake chybove hlasky, vyguglil som nieco od alana coxa, ze to len v novych
jadrach zapli ich vypisovanie, a stava sa to ked disk nepodporuje vsetky atapi prikazy.
ale vsetko co som na tuto temu nasiel sa tykalo diskov od 200 mega do 2 giga, nic
novsie.

nemate niekto podobnu divnu skusenost s novymi diskami? to sa mi teda vobec nepaci, ked
metodou pokus-omyl musim ozivovat uz aj pevne disky. a hlavne ked rovnaka znacka raz
chodi a raz nie... :o/