divne problemy s novymi diskami

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Čtvrtek Prosinec 11 21:29:11 CET 2003

Rybarik, Michal napsal(a):
> hello all,
>
> v poslednych tyzdnoch mam divne problemy s novymi diskami (uplne novymi).

Problém bude mezi židlí a PC :-)

Stalo se mi něco podobného dával jsem disk 20G do 486ky druhý kanál byl
volný tak jsem tam dal kabel (důležité 80 žilový kabel řadič normální
EIDE 33) dal disk bios ho poznal sice vypisoval nesmyslnou velikost ale
fungoval OK.

Překopíroval jsem systém s /dev/hda tedy na /dev/hdc no a potom jsem ty
disky prohodil, prohodil udaje v biosu a disk nenabotoval. (Chybu
vypisoval už BIOS že nemůže najít disk)

Prostě když byl na /dev/hdc chodil na /dev/hda nechodil už jsem je ruzně
prohazoval a nevěděl co s tím když mě napadlo přehodit je i s kabelama a
najednou chodil i na /dev/hda i když pouze na 33 řadič více neumí ale
prostě ten disk požadoval i při těch pomalých rychlostech na tom starém
řadiči 80žilový kabel (ten druhý disk byl připojen pouze 40žilovým)
prostě jak se mu dal jiný kabel jak 80žilový tak nechodil. :-)

Takže bych to tipnul na nějaký takovýto celkem jednoduchý problém ovšem
třeba prijít na to co ho spůsobuje není na tom disku zapsaná nějaká data
v MBR a BIOSu a OS se to nelíbí a tím pádem to blbne po přepsání je to OK ?

|    ICQ    179223500                    |