route

Peter V. (LTS) konfery na lentus.sk
Čtvrtek Prosinec 11 23:31:10 CET 2003

Zdravim.

Potrebujem helfnut s ruotovanim.
situacia:
LAN--switch--PC2-AP2~~~AP1-PC1-INET
IP:10.4.x.y        1.1-1.12~~~1.11-1.4

PC2: server pre LAN, ftp, NFS a pod.
AP= Access Point
PC1=len FW a verejna IP.
Vsetko bezi na Debiane.

Popis:
Doteraz bolo PC1+APx 2PC s WIFI kartami a WXP+W2K.
Kedze winy vyhadzujeme a wifi karty nesli pod Linuxom, sefko zakupil APcka
systemom "v akcii" a urob to.
Su to D-LINky a principialne nie su zle.
Povodny NET aj route som spojazdnoval ja (pod Win je to humus, mozno su
utilz,
ja som to robil cez .bat).
(FYI: APcka idu na Linuxe, nejaka upravena verzia + SNMP+web mng.)

Problem:
Neviem to spojazdnit.
(pobocka, kde to treba urobit je v inom meste a mam na to kratky cas (pocas
obedu), takze systemom "prist a spravit"
a nie "pokus-omyl". Navyse to nemam moznost "zmontovat u seba", ale
pobehavam cca 500-800m
medzi budovami, ak cosi testujem, co je max. :| pristup).
1.Na PC2 a PC1 nemam problem s route, ale na AP1+2 routovacie optiony nie su
a tym padom neviem, co a ako nastavovat. Bridge z isteho dovodu nie je
mozne.
Na APckach teda pouzijem infrastructure_AP+infrastrucure wireless client - a
vtedy mi to nechodi.
2. Mam moznost nastavit iba gateway a tam neviem:
- ci nezadavat nic alebo
- zadat "to druhe AP"
- zadat najblizsie PCdlo
- zadat ten isty PC napr. 10.4.1.4.
Zatial to nefunguje vobec, ale aj ked bude, aby packety zbytocne nebahali po
vzduchu, spojenie nie je velmi OK, aj ked ide.
Nie velmi rad, ale ak by to bolo nutne/hodne ulahcujuce, daju sa pomenit
IPcky na jednotlivych AP a PC1 (teda aj rozsah).

3. Ak by som pouzil bridge, tak by som route nastavoval tak, ako keby:
LAN--switch--PC2-AP2~~~AP1-PC1-INET
bolo nahradene
LAN--switch--PC2-----------------PC1-INET ???

4. Nejaky deb balik na manazovanie AP cez SNMP?
Alebo - ako to vobec robit?
apt-cache search - nasiel som kopec veci, ale s nicim si ako si neviem rady,
ani s gg, ani s man :(
cokolvek skusam -chybove hlasky- asi to robim zle, len neviem, kde je chyba
dik za help

5. Ak by som pouzil ad-hoc, tak by som route nastavoval, ako keby:
* bolo bridge?
* bolo infrastructure_AP+infrastrucure wireless client
* inak?

Dakujem vopred za pomoc.
Peter

PS: Moze sa to zdat OT (snad aj trochu je), ale Linuxu sa to tyka, lebo:
prechadza sa vo fy na Lin
rusia sa Win :)
na AP je Lin (freeBSD? - da sa nejako zistit??)
na PC je Lin
ide o route pod Lin ;)