Chovani rcconf v Debianu

Martin Damasek md.konf na centrum.cz
Pátek Prosinec 12 10:06:45 CET 2003

Dobry den,

nemate nekdo prosim tuseni, podle ceho rcconf v Debianu vybira sluzby,
ktere zobrazi ve svem vypisu - moznost zapnout a vypnout? Vsiml jsem
si, ze v nem z daleka nejsou vsechny skripty, ktere obsahuje
/etc/init.d/

Napriklad vubec nezobrazil portmap i kdyz mel pro urcite runlevely
udelane linky (defaultne z instalace) a pri startu systemu se tudiz
poustel.

v manu se pise:

Rcconf checks 'defaults' links in /etc/rc?.d/ directories for choice
as unset, whether the package has the start file with the same number
in /etc/rc?.d/(?:=2345) directories (rc?.d/S??name), and stop file
with the same number in /etc/rc?.d/(?:=2345)
directories(rc?.d/K??name). And Rcconf also checks in /etc/init.d/
directory for choice as set.

tak jsem si rikal, ze to bere asi pouze linky pro runlevely 2345, ale
to take neni pravda. Ke zobrazeni portmapu v nabidce jsem ho donutil
tak, ze jsem pustil update-rc.d portmap defaults. Tim se vytvorily
linky do vsech runlevelu a pak uz v rcconf byl. Kdyz jsem portmap v
rcconfu vypnul, tak zmizely linky ze vsech runlevelu a portmap zustal
pouze v /etc/init.d/ ale rcconf ho stale zobrazuje. Dival jsem se,
jestli si rcconf informaci o portmap neprihodil nekam do sve databaze,
ale nic jsem nenasel (napr. /var/lib/rcconf/services). Takze jsem z
toho docela zmateny a vubec nechapu, podle ceho se tedy rozhodne,
kterou sluzbu v nabidce zobrazi a kterou ne. Vite to nekdo?

Pripadne mohli byste mi poradit, co jineho na spravu runlevelu pouzit?
Hledam neco na konzoli (textove) a neco ve stylu ntsysv v RedHatu.
Idealni by jeste bylo, kdyby to zobrazilo pro kazdou sluzbu i vsechny
runlevely a byla moznost zapnout/vypnout neco jen v urcitem runlevelu
a take aby to bylo "graficky" (ncurses...) ne veci stylu update-rc.d

Diky moc za jakoukoliv odpoved a preji prima den.

bye Martin Damasek