fedora-utf8

Pátek Prosinec 12 13:24:56 CET 2003

On Fri, Dec 12, 2003 at 10:31:14AM +0100, Rudolf Ulc wrote:
> Dobry den,

> Ano, to je přesně ono. A to je také důvod proč všude zatím používám
> ISO-8859-2 a ale také nadruhou stranu začínají být problémy s programy
> v X-Window, které jsou dělané pro UTF-8.
>
> Pokud vím, tak např. Mandrake implicitně vůbec UTF-8 nenastavuje (holt
> je z Evropy) a je to volitelné nastavení při instalaci.

Kdyby se melo dojit do dusledku, mely by Evropske distribuce prosazovat
UTF-8 horlivejsi, nez v USA. Zive si pamatuji, jak jsme dokola
opravovali programy, ktere byly psany pro ISO8859-1 a zapominaly
inicializovat locale. Americanum je UTF jen pro zlost (a divim se, ze
jim za to nekdo dovede jeste porad lat) a Evropa pouziva kodovani celou
kopu (nebo jste mel na mysli jen Francouze?).

Krome toho je nastaveni UTF-8 versus non-UTF-8 prostredi zalezitost
(obvykle) nastaveni 1 promenne LANG (i pro Xy to musi byt driv, nez se
dana aplikace spusti).

export LANG=cs           # ISO 8859-2
export LANG=cs_CZ        # ISO 8859-2
export LANG=cs_CZ.UTF-8

V RH (Fedore) je to v souboru /etc/sysconfig/i18n nebo ~/.i18n

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz