HTB shaping v oboch smeroch

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Pátek Prosinec 12 16:43:46 CET 2003

On Fri, Dec 12, 2003 at 04:05:11PM +0100, Rybarik, Michal wrote:
> nie je mi to celkom jasne, ale asi vies co hovoris, mohol by si to pls trochu
> rozviest?
Jednoducho traffic zo source adresami nepatriacimi internetu ale lokalu
presmerujes na klasu, ktoru nebudes shapovat (resp. budes shapovat inac).

povedzme ze v 1:1 budes mat internetovy traffic a pod tym rozdelenie podla ip,
a v 1:2 (v horeuvedenom priklade 1:9) taffic z lokalnych subnetov.

potom musis pre kazdy subnet dat zvlast pravidlo filter:
ip filter add blabla u32 match ip src vnutorna_siet_1/mask1 flowid 1:2
ip filter add blabla u32 match ip src vnutorna_siet_2/mask2 flowid 1:2
ip filter add blabla u32 match ip src vnutorna_siet_3/mask3 flowid 1:2
ip filter add blabla u32 match ip src 0.0.0.0/0 flowid 1:1

A bude sa shapovat len internet.

> [...]
> routing.
>
> bystry citatel si vsimol ze mam 3 marky a len dve inet linky - treti mark pada
> do tretej tabulky, ktora je este divokejsia, to su extra looseri, a tej sa
> default route meni podla pocasia, pripadne neexistuje vobec, atd. :o)
>
> mark mam teda uz pouzity a potrebujem ho od PREROUTINGu az po vstup paketu do
> FORWARD, vtedy je uz routing decision urobene a uz mi ten mark netreba. ale uz
> ho nepremarkujem, to sa moze len v PREROUTINGu. musel by som teda nejake bity
> marku pouzit na urcenie smerovania a nejake na shapeovanie. nie je to trivialne,
routovanie nemusis robit cez fwmark, mozes aj cez source adresu. Tym si
odstranis jednu vrstvu markovania a markovanie mozes pouzit na shaping.

> druhy je ten, ako spravit shaping v smere inet ppp0 -> LAN. ten co mam teraz na
> LAN interfaceoch a robi mi sarapatu, lebo mi shapeuje aj traffic voci ostatnym
> interfacom. potreboval by som ten shaping vztiahnut priamo k interfacu ppp0, nie
> inde, kvoli ostatnym divokostiam v routovani.
Ako som povedal, "odklon" lokalny traffic do ineho classu.

> ako sa da poriesit ingress shaping, inak nez cez IMQ?
Hmm neviem :-)

Pokial mas "typov rychlosti" len malo, mozes skusit wrr, ten vie shapovat
podla MAC-adresy, cim ojebabres NAT, a markom (alebo cez ip rule) mozes urcit,
kam (route+shapovacia klasa) kto pojde.

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
              The best things in life are free, but the
                expensive ones are still worth a look.