Radeon 9500Pro a OpenGL na Mandrake 9.2

Longsword longsword na quick.cz
Sobota Prosinec 13 00:10:39 CET 2003

Přátelé!
Možná můj dotaz Vám bude připadat jako nepředstavitelná lameřina, ale
nikde jsem nenašel takový postup aby vše fungovalo jak má.
Pořídil jsem si Mandraka 9.2 rc 5 a rozhodl se jej používat jako
alternativní desktop systém, a protože jsem i ve svém takřka kmetské
věku stále hravý tak i včetně možnosti hraní her (pokud někdo z vás
začal právě omdlívat nad tou svatokrádeží moc se omlouvám, ale stejný
postup jsem volil i u jistého jiného OS a díky tomu jsem se jej docela
naučil tak doufám že to zde u GNU/Linuxu bude podobné).
Stáhl jsem si "samoinstalační" balík Enemy Teritory a podle naprosto
jednoduchého návodu jej dostal do systému. Nicméně mělo to drobnou
chybku. Tou chybkou je to, že tato hra potřebuje podporu knihoven OpenGL
a ty s mojí kartou jaksi nekamarádí. Jak jsem psal v nadpisu mám Radeon
9500Pro a ten se jaksi s originálními knihovnami z této distribuce
nekamarádí. V balíčcích jsem našel jen MESA ovladače a ty nepodporují 3D
akceleraci.
Podle návodu na Netu jsem si tedy stáhl ovladač z oficiálních stránek
www.ati.com s podporou OpenGL avšak ani to nepomohlo, balíčkovač v
Mandrake mi hlásí kolizi a již existující knihovnou/balíčkem která ale
nemá, jak jsem psal, podporu pro mou kartu.
Otázka tedy zní: jaký je step-by-step postup abych vyměnil tuto
nefunkční systémovou knihovnu za funkční? Jde to vůbec? Co k tomu budu
všechno potřebovat? Je to možné i jinak, nějakým nastavením které jsem
při své roztržitosti přehlédl?

Ještě jednou se omlouvám za tak nejapný dotaz, ale už se s tím trápím
takřka měsíc a začínám si zoufat.
Děkuji všem za případnou pomoc.

	Michael

P.S. Můj "správný" balík s podporou OpenGL je (aspoň doufám)
fglrx-glc22-4.3.0-3.2.5.i586.rpm a bije se s
libxfree86-4.3r23.mdk.i586.rpm
           Michael Longsword
            ICQ#: 147637224
"Pokud to funguje nešťourej se v tom!"