Jak se urci zdrojova IP adresa

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Prosinec 13 20:15:08 CET 2003

On Sat, 13 Dec 2003, Pavel Lisy wrote:

> Mam pocitac, u ktereho mam na jednom rozhrani 2 IP adresy
>
> eth2=217.11.254.99
> eth2:1=217.11.239.10
>
> problem vznika v tom, ze (zrejme po jen nejakem case - po restartu se to
> vratilo do normalu) se odchozi pakety tvari, ze maji zdrojovou adresu
> eth2:1
>
> Mate nekdo vysvetleni pro takove chovani? Mel jsem za to, ze se vzdy
> pouzije adresa eth2 a ne alias. Jsou moje domnenky spravne?

Mela by se pouzit ta adresa pro kterou byl nalezen zaznam v tabulce.
Nevim jake mate masky - predpokladam /24 - takze pokud bude paket
odchazet nekam do 217.11.254.0 mela by se pouzit adresa eth2 a pokud
do 217.11.239.0 tak eth2:1 . Odpovida to chovani routovaci tabulce ?
Pripadne neni tam neco jako policy routing - tedy vice routovacich
tabulek, kde se ta ktera pouzije podle vlastnosti toho ktereho paketu ?