domena & mail subsystem - usr na domena.cz vs. usr na mx1.domena.cz

oldfrog.linux na volny.cz oldfrog.linux na volny.cz
Neděle Prosinec 14 23:08:48 CET 2003

Michal Kubecek wrote:

>Samozřejmě, pokud chcete být cílovým příjemcem pošty pro toto jméno.

>Zjednodušeně řečeno se s adresou 'x na y' naloží takto:
>
>1. Existuje-li k doménovému jménu 'y' CNAME záznam s hodnotou 'z',
>   pak se dále postupuje jako by adresa byla 'x na z'. Některé MTA (např.
>   sendmail v defaultní konfiguraci) dokonce v takovém případě přepíší
>   adresu obálky na 'x na z'.
>
>2. Existuje-li alespoň jeden MX záznam pro doménové jméno 'y', pak
>   je cílovým příjemcem počítač, jehož jméno je obsahem tohoto záznamu.
>   Je-li MX záznamů více, zkoušejí se podle rostoucí priority, u více
> [...]
Diky za vynikajici odpoved. Takze uz priblizne rozumim, co se deje: Sendmail
odesila postu, jako odesilatele pouzije defaultne jmeno uzivatele, ktery
prikaz
spustil a jako cast za @ pouzije jmeno pocitace. To zjisti asi (?)
reverznim
dotazem na dns, ktery vrati jmeno mx1.domena.cz. Mail odesle.

Prijde mail, odpovim na nej, smtp server pouzije pripad 3 (existuje akorat A
zaznam), prelozi jej na IP a na tuto IP mail posle.

Jeste mi neni jasne, proc musim sendmailu zadat, ze pro tento A zaznam
ma prijimat postu, kdyz je jasne, ze tento A zaznam patri presne a pouze
jemu. Pro domenu mi to smysl dava, pro fqdn A zaznam nikoli.

Ondrej Nemecek
    alias 'OldFrog'

tel:     241766035
ICQ:     250163477