divne problemy s novymi diskami

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Pondělí Prosinec 15 12:17:12 CET 2003

> Já bych se p. Rybaříka zastal - mám podobný problém a za 6
> měsíců nejsem
> schopnej zjistit příčinu, a to i přes značnou snahu a různý rady od
> zkušenějších lidí z této diskuze.

ked ste sa ma uz zastal :o) tak skuste na tom vasom neposlusnom stroji
vypnut na nejaky cas DMA, pokial vydrzite na nejaky cas s nizsim vykonom.
staci po boote cez hdparm, na vsetkych diskoch. par mesiacov dozadu som si
kupil starsi stroj na domaci router a testovanie, a pri importovani vacsich
databaz do pgsql mi to rozhadzalo data. debugoval som postgres ako blby
asi 2 dni, az som zistil ze ked spravim diff dvoch uplne identickych fajlov
(stovky mega), zakazdym to najde ine odslisnosti (pritom by nemali byt
ziadne). nahodne sa par bajtov postracalo alebo pridalo. cely popis je
niekde v archive konfery. prejavovalo sa to iba pri vacsej zatazi, ked som
naraz diffoval 2 fajly, v oboch bolo viac chyb. vyzeralo to na chybu pamate,
tak som chvilu prehadzoval DIMMy a testoval. cim viac pamate, tym menej chyb,
ale ani obrovske mnozstvo RAMky chyby neodstranilo uplne. nebudem vas natahovat
- disk pri velkom transfere nepisal a necital data korektne, a to sa tykalo
nielen mojich dat, ale aj swapu - takze problem s pamatou to bol, ale nie s
DIMMami. parkrat mi kvoli tomu uplne necakane padol cely stroj. par dni som
bezal s vypnutym UDMA, potom som nahodil pridavny IDE radic s CMD680 chipsetom
a odvtedy nemam problemy. zaujimave je ze stroj pod w2k/xp niekolko rokov
nevykazoval _ziadne_ problemy a to na nom robil skuseny IT-ckar, doska bola
kvalitna s intel chipsetom, a disky boli dva nove westerny v mirroringu..
problemy sa prejavili az pod linuxom.

... ale to mam podobnu skusenost este z davnych cias, mal som pred rokmi
Cyrix 233Mhz, a OS/2 a Win95 na nom bezali uplne v pohode. nahodil som WinNT,
a po boote zakazdym zmrzli. vyliezla z toho chyba procesora.... bol vadny
od zaciatku (mal som ho necely rok), ale prejavilo sa to az pod NT. iny kus
chodil OK, ale aj tak som tam potom bacil Intel.