nacteni obrazku do DB v PHP

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Úterý Prosinec 16 11:46:48 CET 2003

On Tue, Dec 16, 2003 at 10:09:28AM +0100, MaReK Penguin Olšavský wrote:

> ^^^Za prve Te nazvu prasetem, protože dávat binární data do relační
> databáze není zrovna přístup, který by volil programátor, ale možná tak

Mírněte se, prosím, ve výrazech. To, že vy sám nějaké řešení nemáte rád,
přeci ještě neznamená, že každý, kdo nesdílí váš názor, je prase.

> začínající amatér. Doporučuji obrázek uložit na server jako soubor
> (třeba do adresáře pics) a do SQL databáze uložiy pouze jeho jméno...

Nějakou dobu jsem to tak používal, ale později jsem u redakčních
systémů začal dávat přednost ukládání článků a obrázků přímo do
databáze. Pracuje se mi tak s nimi lépe.

> Čím budeš mít více dat v jednotlivých větách na databázi, tím bude
> dolování dat pomalejší, pokud je vět větší, než malé množství (tuto
> definici mám od našich zákonodárců), tak doporučuji podívat se po
> vhodném indexování...

Pokud je mi známo, u naprosté většiny RDBMS nejsou ani při 'select *'
načítány BLOB sloupce celé, ale pouze identifikátor. Obsah toho BLOBu
si musíte stáhnout extra. A kromě toho je samo používání 'select *'
zlozvyk, kterého je dobré se zbavit.

                                                       Michal Kubeček