SuSE vs. Debian

oldfrog.linux na volny.cz oldfrog.linux na volny.cz
Úterý Prosinec 16 17:51:28 CET 2003

Ales Rippl wrote:

>Zdravim.
>
>Chci si nainstalovat na svuj desktop SuSE. Vsichni me ale premlouvaji ze
>pokud se chci s Linuxem neco naucit, mel bych si nainstalovat Debian.
>Maji pravdu? Da se snadno konfigurovat SuSE bez YASTu nebo uz jsem na
>nej do konce zivota odkazany?
>
>Diky za nazory

Reknu toliko svoje nazory, zalozene na osobnim vnimani a presvedceni.

Pokud se chcete vse naucit od zakladu a rucne, instalujte Slackware.
Prehledna mensi distribuce, snadno pochopitelna. Vystacite si v ni
se znalosti unixovych principu. To povazuji pro zacatecnika za vyhodou.
Prosim za svuj postoj nekamenovat. V jednoduchosti je sila.

Pokud se chcete vse naucit od zakladu a presto hodlate vyuzivat komfortni
automaticke funkce (predevsim pri sprave balicku), instalujte Debian.
Rozsahla distribuce, ktera pro dobre ovladnuti vyzaduje naucit se alespon
jeji (jinak dosti kvalitni) balickovaci system. Prave v baliccich
a aktualizacich je jeji sila.

Nevidim padneho duvodu pro linuxoveho zacatecnika instalovat na domaci
stroj
SUSE. YaST zacne casem spise prekazet a kdyz se vypne, ztraci SUSE
svoji vyhodu v dobrem konfiguracnim nastroji. Pamatujte, ze nove ma SUSE
dosti restriktivni licenci. Rozsahla distribuce, jeji vyhodou je YaST a
podpora,
ktera ji orientuje spise do sfery vetsich komernich zakazniku.

Prosim ostatni, aby pripadne prihodili k dobru vlastni postrehy.
Prosim, aby se nestaveli proti mym nazorum - nechci flamewar.
Prispejte svym a nechte druhemu, co jeho jest. Proti gustu zadny
disputat :-)

Hezke vanoce,
OldFrog.

Ondrej Nemecek