Reakce na CTRLALTDEL dle inittab

Tibor Zenis zenis na fmph.uniba.sk
Středa Prosinec 17 09:57:22 CET 2003

On Tue, Dec 16, 2003 at 11:15:34PM +0100, Milos Sramek wrote:
> Zdravim,
>
> Vytvarim si malou distribuci umistenou na flash disku a zalozenou na busyboxu.
> Potrebuji vykonat nejake akce jeste pred restartem atd. ale nejak se mi to nedari.
>
> V inittab souboru mam presne toto:
>
> ::sysinit:/etc/init.d/rcS
> ::respawn:/sbin/getty -i 9600 tty1
> ::respawn:/sbin/getty -i 9600 tty2
> ::ctrlaltdel:/etc/init.d/rcE
>
> Skript pro "sysinit" funguje ok.
> Ale skript pro "ctrlaltdel" se pri stisku teto kombinace klaves nepousti.
> Zkousel sem jiz misto skriptu zaradit i prikaz napr. /sbin/reboot a take se to nepusti.
> [...]

Urcitu dobu som busyboxu pouzival, ale teraz nemam u seba ten pocitac,
iba nejaku staru zalohu. Predpokladam, ze init je link na busybox.
Relevantna cast z /etc/inittab:

# Stuff to do before rebooting
::ctrlaltdel:/bin/umount -a -r > /dev/null 2>&1
::ctrlaltdel:/sbin/swapoff -a > /dev/null 2>&1

Toto u mna fungovalo, ak si dobre pamatam, tak som tam pridal este
riadok:
::ctrlaltdel:/sbin/halt > /dev/null 2>&1
aby sa automaticky (APM) vypol.

Niektore akcie ma init (busybox) naprogramovane napevno (kill -TERM;
kill -KILL), co by mohlo sposobit niekedy problem.

Moj zaver je, ze akcia na ctrlaltdel sa spusti, ak je to prikaz, ak
skript, to nemam overene, ale (asi) predtym sa vykonaju default akcie.

	Tibor Zenis

--
; Tibor Zenis               ;