libapache_csacek - RedHat, Trustix

Filip Flajšar linux na ssos.cz
Středa Prosinec 17 11:53:52 CET 2003

Mi ani tak nejde o kodovani jak o aplikace v cestine.
Konkretne squirrelmail ne a ne cesky.

-----Original Message-----
From: Milan Kerslager [mailto:milan.kerslager na pslib.cz]
Sent: Wednesday, December 17, 2003 10:14 AM
To: linux na linux.cz
Subject: Re: libapache_csacek - RedHat, Trustix

On Wed, Dec 17, 2003 at 09:26:04AM +0100, Filip Flajšar wrote:
> Mi jde prave o to, ze mam squirrelmail na Trustix linuxu,
> a ani za prase nejde cesky. V konferenci jsem se docetl,
> ze staci nainstalovat prave zmineny libapache_csacek,
> ale pro Trustix jsem nic nenasel.

A nechybi nahodou v httpd.conf: AddDefaultCharset Off

Modul pro prekodovani se pouzival proto, ze si browsery neumely poradit
s narodnima abecedama nebo ze browser posilal data v jinem kodovani, nez
je ocekaval skript.

Dnes staci, kdyz mate aktualni prohlizec, server nedava do hlavicek HTTP
informaci o kodovani a kodovani je obsazeno v META v hlaviccte HTML
stranky. Pripadne muze server kodovani v HTTP hlavicce poskytnout (diky
AddDefaultCharset), pak ale vsechny stranky na serveru musi byt v
prislusnem kodovani.

AddDefaultCharset umi Apache zrejme i per directory.

Stareho Apache nepouzivejte, protoze bude deravej a nekdo vam to hackne
skriptem. Apache s mod_csacek (nebo jak to bylo) se delal pro RedHat CZ,
ktery vychazel az do verze 7.1, viz (na ftp.linux.cz uz to neni):

http://ftp.pslib.cz/pub/linux/redhat-cz/

Nejsem si ted jisty, zda ten modul vubec v poslednich verzich byl,
protoze jsme se domluvili, ze uz neni potre (viz popis vyse).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz