Podpora HyperThreading

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Čtvrtek Prosinec 18 16:00:48 CET 2003

On Thu, 18 Dec 2003, Honza Houstek wrote:

> Tusite nekdo, od jake verze kernelu je v nem upraveny scheduler, ktery
> vi o tom, ze vzdy dva virtualni CPU jsou na jednom fyzickem CPU, maji
> spolecnou cache apod.?
> Zkousel jsem grepovat changelogy, ale asi jsem to nejak prehlednul.

Ono s tou podporou P4 HyperThreadingu je to takove vselijake. HT-aware je
kernel jakyms-takyms zpusobem od verze 2.4.17-pre5 (-ac vetve mely tuto
podporu drive, presnou verzi jsem uz zapomel). Ovsem je to opravdu pomerne
jednoducha podpora, prave jen v tom smyslu, ze kernel vi, ze CPU maji
spolecnou cache, dela tusim nejake optimalizace nad pipeline ... ale to je
tak vsechno).

Ingo ma patche do O(1) scheduleru, ktere by se s HT mely vyrovnavat na
urovni schedulingu pomerne slusne ... viz
http://people.redhat.com/mingo/O(1)-scheduler/

--
JiKos.