Linux, Raid 1 a spolehlivost disku

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Prosinec 18 18:32:43 CET 2003

Preji hezky den,

nejslabsim clankem mych pocitacu jsou disky. Kdyz prijdu o zalohovana
data me prace, mailu, hudby a filmu tak me to zamrzi a placnu to tam ze
zalohy. Ale kdyz umre /, tak me to NAS*RE! Protoze takovy pocitac proste
nefunguje a ja ho musim nainstalovat a tady uz hraje roli cas, za jak
dlouho to bude funkcni.

Kdyz jsem zkousel sw mirror na /dev/hda a /dev/hdc tak mi to po padu
jednoho z disku nejak nebootoval tak, jak bych si predstavoval
(nereste).

Nejlepsim resenim se mi jevi sehnat takovou kartu, ktera umi hardwarove
mirroring disku. Tak abych po bootu videl pouze disk jeden. Kdyz jeden
disk odejde, nabootuju a linux nepozna zmenu. Ale takovou kartu nemohu
najit. Kdyz ma hw raid 1, ma rovnou i raid 5 a stoji >6000Kc. Nevite
nekdo o karte, vhodne pro linux, ktera dela hw raid 1?

Zkousel jsem kartu s chipem silicon image, k tomu raidu mam odpor, uz
jenom kvuli tomu, ze vidim vsechny disky.

Pripadne bych zadal i o radu, jak takovouto spolehlivost resite.
Dekuji,
-- Dalibor Straka