Vhodnost pouziti kernelu rady 2.6 v soucasnych distribucich (Slack 9.1)

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Pátek Prosinec 19 12:13:02 CET 2003

On Fri, 19 Dec 2003, NOVOGEAR administrator na novogear.cz wrote:

> Je mozne bez problemu pouzivat kernel rady 2.6 v soucasnych
> distribucich, nebo je lepe pockat na jeho podporu v budoucich
> distribucich Linuxu.

No nektere distribuce se honosi pridomkem "2.6 ready", konkretne nejaky
nejnovejsi Slackware mezi ne patri. Prakticky jde hlavne o to splnit
podminky v Documentation/Changes, coz se vetsinou redukuje na instalaci
modutils (ci module-init-tools), ktere umi pracovat s 2.6 moduly.

> Me jadro 2.6 funguje, az na to ze v LILO nesmim mit parametr vga=791,
> jinak mi to najede do cerne obrazovky. Ale nevim jestli muzu cekat
> pripadne dalsi problemy. Jedna se o nasazeni na file server - Samba.
> Nevite jak na problem s vga parametrem?

K cemu tam ten parametr potrebujete?

> PS. samozrejme bych pockal na cca 2.6.5 verzi

No zaslechl jsem nazory, ze kdyz se to porovna s 2.4 radou, tak stav 2.6.0
odpovida stabilite, ktere 2.4.x dosahla tak nekdy kolem 2.4.16 :-)

Nicmene pokud nemate nejaky vazny duvod, proc 2.6.x pouzit, tak bych si
skoro pockal, az ho do distribuce zacleni sam distributor.

-- Honza Houstek