lvm2 pod devicemapperem v 2.6.0 (long)

Tomas Hlavacek tomas.hlavacek na elfove.cz
Sobota Prosinec 20 17:13:56 CET 2003

Dobry den,

mam Debian SID s balicky lvm-common a lvm2. Mam jadro 2.6.0,
zakompilovana podpora pro devicemapper a pro md.

aule:~# pvcreate --version
  LVM version:     2.00.08 (2003-11-14)
  Library version: 1.00.07-ioctl (2003-11-21)
  Driver version:  1.0.6

Mam software raid1 v degradovanym modu:
aule:~# more /proc/mdstat
<cut>
md4 : active raid1 hde1[0]
      120060736 blocks [2/1] [U_]
<cut>

udelam:

aule:~# pvcreate /dev/md4
  No physical volume label read from /dev/md4
  Physical volume "/dev/md4" successfully created

ale devicemapper zachytraci a misto aby udelal PV na md4, tak udela PV
na tom jednom jedinym disku, ze kteryho je to raid pole slozeny:

aule:~# pvdisplay
<cut>
  --- NEW Physical volume ---
  PV Name               /dev/hde1
  VG Name
  PV Size               114.50 GB
  Allocatable           NO
  PE Size (KByte)       0
  Total PE              0
  Free PE               0
  Allocated PE          0
  PV UUID               QNO7ny-9V6w-cXOF-P4vt-udiT-8wjj-BKxJNP

Co delam blbe? Zkousel jsem udelat i LVM1 PV ale vytvorilo se stejne na
blbym miste...
Hmm, mozna se asi vratim k 2.4.23, kde to mam odzkousene, ze to funguje.
Navic si rikam, ze mi na tom serveru jadro 2.6 asi neprinese nic novyho,
leda, ze nebudu muset patchovat lm-sensors:-)

Nejak jsem nemel moral na to, abych zacal zkouset EVMS, ale prijde mi to
stejne zbytecny, nota bene porad nechapu, jak ten devicemapper funguje
nad md a tedy jestli je mozny udelat storage_object z md device? Nema
nekdo nejaky link? Z toho co pisou na
http://evms.sourceforge.net/architecture/ jsem az tak moc nezmoudrel...

No jak tak o tom premyslim, tak asi zkusim poradne prozkoumat EVMS a
poreferuji o zkusenostech. Btw nejak se mi to nechce hackovat do
stabilni 2.6.0, takze bud pockam az vyjdou oficialni patche a nebo se
vratim k -test10.

Diky za odpovedi a preju prijemny svatky
    Tomas

PS: ze ja jsem tady OT, co?:-) (kdy uz se jedni prestanou konecne
rozcilovat a druzi prestanou smazit ty extra-OT ve stylu toho
mezinarodniho soudu...)

PPS: a kdyz uz jsem OT, tak este jedna otazka: nehleda nekdo admina
Linuxu a BSDcek na part-time?

--
Tomas Hlavacek

mobile: +420-724-069784