Instalace ze zdrojovych kodu

Oak oak.brno na seznam.cz
Úterý Prosinec 23 02:56:51 CET 2003

Dobrý den,

možná si za to vysloužím kritiku, ale napíši Vám polopatisticky základní
postup (mimochodem to opravdu asi je ve FAQa ale jsou Vánoce :-)).

V principu, pokud je v rozbaleném adresáři (rozbalovat někam do ~)
spustitelný soubor configure, pak většinou (viz složitý popis v INSTALL)
platí tento postup ($ = uživatel, # = superuživatel):

$ ./configure --help
------ pročtete si volby a zvolíte vhodné přepínače; pokud je výpis dlouhý,
vypište si ho do texťáčku: $ ./configurel --help >conf_opts.txt ------
$ ./configure
---- konfigurace -----
(případně s volbami, např. "./configure --with-xinerama --noxv")
---- pokud dostanete chybový výpis, je potřeba hledat, co Vám chybí - to
vyžaduje praxi a znalost angličtiny. Většinou bývají požadavky readme - je
potřeba nainstalovat "devel" balíčky požadovaných knihoven -------
$ make
---- kompilace ------
$ su