Lze udrzet vadny disk v poli?

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Neděle Prosinec 28 11:31:15 CET 2003

Dne Sat, Dec 27, 2003 at 07:46:42PM +0100, Pavel Machek napsal:

> Ohackovat zdrojaky?

Myslim, ze uz jsem to psal, ale treba ne. Nakonec jsme sehnali jiny (stejny)
disk, udelali kopii pres norton ghost (dd jaksi nefunguje, jednak priserne
dlouho opakuje cteni vadneho bloku a jednak kdyz ho neprecte, tak ho na
druhy disk nezapise a tak se dalsi data posunou o blok nize, coz zcela znici
moznost obnovy). Novy disk jsme pridali do pole a pole jsme slozili pres
mdadm --force, na slozenem poli sel pustit e2fsck, ale kdyz jsme ho zkouseli
v rezimu -n tak se ukoncil po prvnim passu, protoze druhy nemohl pustit bez
oprav z prvniho. Nicmene chyb nebylo zas tak moc, takze jsme podruhe jeli
naostro a slo to. Drtivou vetsinu dat jsme ziskali, nejvice prace bylo se
soubory co skoncily bez ladu a skladu v lost+found.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Nikdy neni dobry napad navrhovat produkt pro chytre chudaky, ani  pro
chytre bohace. Chytri chudaci prijdou na to jak vas produkt ukrast.
Chytri bohaci si koupi cely vas podnik a kopnou vas do zadku.