Audio Editor v Linuxe (odstranenie sumu)

Michal Krause mkrause na iinfo.cz
Pondělí Prosinec 29 10:04:12 CET 2003

On 23/12/2003, Roman DAVID wrote:

> na sum a praskani je asi nejlepsi gramophile (nebo tak nejak) - ovsem
> je pro drsnejsi povahy :-)

Shodou okolnosti jsem pred Vanocemi prevadel na CD prastare nahravky
z kotoucoveho magnetaku (Tesla B4 - vzpominate? :) a musim rict, ze asi
nejsem dost drsna povaha :) - lupance jsem s gramofile totiz odstranit
nedokazal. Zkousel jsem vsechny filtry s doporucenymi hodnotami, ale ve
vysledku jsem v tomto ohledu nezaznamenal zadny slysitelny rozdil. Tim
jej nechci zatracovat, urcite hodne zalezi na typu nahravky, charakteru
rusivych artefaktu a pochopeni vlivu ruznych nastaveni (ktere nemam).

Naopak s sumem jsem uspel na vybornou, a to v Audacity. Umi presne tu
pozadovanou funkci, tedy analyzu useku obsahujiciho pouze sum a nasledne
odstraneni z cele nahravky. V mem pripade slo o mluvene slovo a sum byl
odfiltrovan prakticky beze zbytku aniz by to melo znatelny vliv na
kvalitu nahravky (ovsem jak jsem uz psal, jedna se o desitky let stare
pasky, ktere rozhodne maji daleko do kristalove cisteho zvuku, takze se
toho asi nedalo tolik pokazit - je treba to vyzkouset v konkretni
situaci).
A jeste poznamka: zpocatku jsem pracoval ve verzi 1.0.1-1 z Debianu
Sarge a musim rict, ze se mi jevi jako velmi nestabilni (spolehlivy pad
pri pokusu o konfiguraci a nebo pouziti filtru Amplify). Nakonec jsem
nainstaloval binarku 1.2.0-pre3 z http://audacity.sourceforge.net/ a ta
mi prisla v tomto ohledu o poznani lepsi.

S pozdravem
Michal Krause
--
Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka