sa-learn

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Prosinec 29 20:13:13 CET 2003

On Mon, 29 Dec 2003, Kateřina Bubeníčková wrote:

> Preji pekne Vanoce,
>
> mame na serveru amavis, spamassassin, postfix. Spamassassin celkem
> funguje velmi dobre,
> dostavam tak 4 spamy do mesice na postmastera, kolega, kteremu chodilo
> pred instalaci SA mnoho
> spamu, dostal za posledni 2 mesice asi 5 spamu.
> Drive jsem novy spam pridavala rucne do /etc/amavisd.conf  do oddilu
> $blacklist_sender_re = new_RE(
>      qr'^(bulkmail|offers|  ....
>
> Asi pred dvema mesici jsem se tady na diskusi dozvedela, ze existuje
> sa-learn a usoudila jsem, ze moje dopisovani do konfiguraku neni moc
> [...]

No to neni uplne jednoznacne. Pokud jsem neco neprehlednul, tak SA je v
zasade expertni system, ktery byl nedavno obohacen o bayesovsky filtr jako
jeden z testu (takze ten je z neho jakysi hybrid). Pritom ucit se da asi
jen ten bayesovsky filtr (tedy bylo by nejspis mozne upravit na zaklade
predlozenych spamu a hamu i parametry zbytku SA, ale to by asi bylo dost
netrivialni a pravdepodobne i neucinne).

V pripade, ze potrebuju SA naucit nejaky konkretni spam, tak ho muzu bud
zaucit do toho statistickeho filtru, nebo pridat ci upravit nejake
"expertni" pravidlo ve zbytku SA. Oboji ma vyhody i nevyhody (proto se
take pouzivaji oba systemy). Zalezi hlavne na povaze toho spamu.

I kdyz zrovna zakazat cokoliv, co obsahuje slovo "offers" bych si ja
netroufnul.

-- Honza Houstek