nazvy adresaru v /

Středa Prosinec 31 20:42:04 CET 2003

On Tue, 30 Dec 2003, Zdenek Pytela wrote:

> 	Kdepak. Staří unixáři vědí, že jde o zkratku "enhanced tables
> and commands" - kdysi v /etc opravdu sídlily i programy.

Vysvetleni "et cetera" bych uplne nezavrhoval, protoze adresar /etc
skutecne kdysi vypadal jako misto, kam se nahazi vsechno, co se nehodi
nikam jinam. Napr. do adresare /usr, coz je skutecne odvozeno od "user",
protoze tam byvala uzivatelska data (ostatne se jeste dnes obcas da potkat
system, ktery ma uzivatelske domovske adresare pod /usr).

Nazvy standardnich unixovych adresaru jsou casto stare uz 30 let a leckdy
ten nazev reflektuje to, jak to vypadalo pred temi 30 lety a ne jak to
vypada dneska.