OT:GPL

Neděle Únor 2 00:30:49 CET 2003

On Sat, Feb 01, 2003 at 09:14:19PM +0100, Pavel Janík wrote:
> [...]
>   že jednou provždy smeteme toto téma ze stolu^W^Hz konference. ]
>
>    > Explicitne to neni v GPL receno, ale podle FAQ se to vyrazne
>    > doporucuje (pokud verejne sirite GPL aplikaci).
>
> Není pravda, že se to ve FAQ výrazně doporučuje. Je tam napsáno pouze to,
> že je to jednodušší. Není tam napsáno nic o tom, že by to bylo
> doporučováno. Ale tohle je drobnost. Níže citované věty jsou mnohem
> zavádějící a čtenářům tohoto listu, kteří GPL dobře neznají, mohou
> v budoucnu způsobit hodně problémů. Proto se je pokusím uvést na pravou

Je tam napsano, ze kdyz uz vystavujes binarky, muzes vystavit i
zdrojaky. Take je tam slovo *surely* a to je podle mne pomerne durazne.
Sam jsem napsal, ze to explicitne GPL nevyzaduje, nemusis to opakovat:

http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.html#AnonFTPAndSendSources

> Chtěl bych Tě poprosit, abys podobné názory neprojevoval na veřejných
> fórech, neboť mohou pouze poškodit nejenom Tebe (tedy mohou změnit názory
> ostatních na Tebe), ale i smýšlení začínajících uživatelů free softwaru,
> kteří Tě (plným právem) považují za člověka, který pro free software v naší
> zemi udělal hodně!

Chtel bych Te, Pavle, poprosit, abys za kazdou cenu nedokazoval, ze jsem
chtel napsat (nebo si myslet) neco jineho, nez co jsem napsal. Neni to
poprve a neni to fer. Tim mene je vhodne se snazit nahrat neco na "me
poskozeni" a vyjadrovat starost o moji "povest". Je to hloupe podsouvani
citu na misto argumentu.

Vim, ze bys za SuSE (mozna) dal ruku do ohne ale pamatuju si, ze SRC k
balikum (s ceskymi doplnky) tato firma spise jen slibovala. Vim, ze
kvuli UnitedLinuxu probehlo verejnymi fory nekolik neprijemnych otazek a
vim, ze nasledne toto sdruzeni explicitne verejnost ujistilo, ze
zdrojaky budou volne k dispozici. Nechtel jsem zde ventilovat konkretni
firmy ani jmena (natoz abych zde verejne rekl, ze jsem mel zde vyhrady
vuci stejne veci drive, nez to probehlo verejne - a [zejmena Tve] reakce
lze snadno dohledat v archivu). Nechtel jsem take napriklad pripomenout,
jak jsi se stavel vuci BitKeeperu a dalsi krajni postoje. Nechtel jsem
take ventilovat svoji averzi k uzavrenemu vyvoji a zamerne opozdovanym
uverejnovanim zdrojaku k binarkam (zde kauza SuSE LiveEval, kde jsme
tehdy cekali tusim 3 mesice). Nechci uz radeji pokracovat.

Muzes si snadno vsimnout, ze jak kauza UnitedLinux, tak ostatni podobne
vychazeji porad z toho stejneho. Totiz z toho, co jsem zde naznacil -
GPL to neprikazuje, ale je dobre, prinosne a slusne udelat VIC, nez GPL
narizuje. Podle toho bychom meli take hodnotit (ja osobne nejvic,
protoze na dobre vuli se pozna vic, nez na kompatibilite s paragrafem).

Pokud osobne zastavas stanovisko, ze to neni nutne, pak to chapu. Vsimni
si, ze *nikoho* nenutim, nechci zadne dodatky ani zmeny (ani po Tobe).
Take nevim, jak vyrazneji mam napsat, ze GLP neco nenarizuje, abys z
toho neudelal uplny opak. Je to "jen" dobre a slusne (a proto to take
nekteri respektuji vice, jini mene a nekdo vubec).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz