sysctl - net

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Sobota Únor 1 23:42:38 CET 2003

Dobry den,

chtel bych si jen timto overit jednu vec ohledne /proc/sys/net/ipv4
adresare.
Kazdy dostupny if zde ma adresar + jeden adresar pojmenovany all +
default. V doc souboru /kernel-doc-XX/networking/ip-sysctl.txt je toto

"...
conf/default/*:
	Change the interface-specific default settings.

conf/all/*:
	Change all the interface-specific settings.

	[XXX:  Other special features than forwarding?]
"

Tedy chapal bych to tak (a doted jsem to tak i pouzival), ze pokud
zmenim hodnotu v adresari all, pak se zmena promitne i do vsech
ostatnich adresaru konkretnich if.

Ovsem co mne mate (krom toho ? z originalni doc) je fakt, ze pokud je
hodnota v all adresari all nastavena na X, pak odpovidajici hodnota
napr. pod eth1 muze byt stale odlisna. Plati tedy prioritne to co je v
all, resp. kernel si vede nejaky log co bylo v all zmeneno a co ne ?

BTW: Pri hledani informaci, pokud vam nebude stacit ten kernel-doc, jsem
narazil na "Ipsysctl tutorial" na
http://ipsysctl-tutorial.frozentux.net/chunkyhtml/index.html.

Diky predem

-- Dan

Bojovník všechno přijímá jako výzvu, zatímco obyčejný člověk
to bere buď jako požehnání, nebo jako kletbu.