Stažení pošty pro všechny uživatele

Robert Jirik robert na aristoteles.xhaven.net
Neděle Únor 2 10:23:02 CET 2003

petbe wrote:
> člena domácnosti. Jak to udělat, by se stáhla pošta do všech účtů, ať se
> kdokoli připojí na Internet z Linuxu (dial-up)? Jako klienta používám

Na pocitaci je potreba pustit nejaky mail server (ja mam rad Postfix,
najdou se i taci, kteri budou doporucovat sendmail, qmail take neni
zly). Nasledne nainstalovat fetchmail, ktery si bude `oblizavat`
kastliky na Inetu (napr. ja to mam nastavene tak, ze se fetchmail pousti
kazdych 10 minut s tim, ze kdyz jsem offline, tak ma 2>/dev/null) a bude
je stahovat prave na tento SMTP server (je to jeho default chovani,
myslim, ze se mu da specifikovat, aby to posilal skrze procmail primo do
/var/spool/mail/uzivatel (tzn. vy mu specifikujete, aby se pripojil k
pop3 napr. mail.domena.cz a tento mail nasmeroval pro
uzivatel na localhost. fetchmail zafunguje jako brana mezi tamtim pop3 a
lokalnim SMTP, kdy co dostane z pop3 posle na SMTP).

Nasledne je potreba vyresit, jak si uzivatele budou sahat pro svoji
postu. Pokud to mate na lokalnim PC, neni asi treba stavet nejaky
POP3/IMAP server, jde to cucat rovnou z mboxu. Jinak doporucuji vyrobit
POP3 (napr. cucipop, nebo ten qmail ma pop3 demona primo u sebe) server
a z tohoto nechat uzivatele cucat maily.

Tusim, ze na toto existovalo pomerne dost howto, zkuste hledat neco jako
`howto dialup fetchmail`, nebo tak ...

Robert

--
Robert Jirik
[mailto:robert(at)aristoteles.xhaven.net]