Automaticke doplneni promenne PATH po startu

Sobota Únor 1 16:20:15 CET 2003

On Thu, 30 Jan 2003, Garalda wrote:

> prosim o radu. Mam Mandrake 9.0. Jiz delsi dobu se pokousim nastavit
> pocitac tak, aby se mi hned po startu nastavily nejake cesty do
> promenne $PATH, krome toho bych chtel nastavit jeste dalsi promenne a
> spustit nejaky program (idesk).

Je dobre zvazit, zda to chcete udelat pro vsechny uzivatele, nebo jen pro
jednoho konkretniho -- cili jestli chcete upravovat globalni soubory, nebo
specificka nastaveni jednoho uzivatele. Dokonce i v pripade, ze jste
jediny clovek, co ten pocitac pouziva, protoze globalni nastaveni se muze
"plest pod nohy" ruznym servisnim uzivatelskym uctum (root a spol.), coz
nemusi byt uplne zadouci, a navic je obtiznejsiho ho prenest na jine
pocitace nebo zachovat pri upgradu systemu (pokud kvuli nemu rozvrtate
standardni skripty, coz je vetsinou zbytecne, ale nekdy to jinak nelze).

> Pak jsem zkousel nastavit lokalni .bash_profile. Ten
> vypada nejak takto:
[...]
> a zase nic, zadna cesta se mi nenastavi :(
> Pri vypisu echo $PATH tam mam porad jen globalni cesty.

Jak se prihlasujete? Pokud je to pres [kgx]dm, tak muze byt problem ten,
ze se treba ne uplne dobre vola profile.

> Zkousel jsem ty cesty nastavovat v /etc/skel/.bash_profile a v
> /etc/profile, zase nic.

V /etc/skel jsou predlohy souboru pro nove uzivatele a jejich zmena by
nemela mit zadny efekt na existujici uzivatele. Problemy s /etc/profile
maji zrejme stejne priciny jako problemy s .bash_profile.

> Po tech mych pokusech uz nefunguje ani kdyz dam v /etc/X11/xinit.d
> symlink na ten idesk.

Mozna pusobi jiste problemy, ze takhle ten idesk nespoustite na pozadi a
nejspis pred tim, nez fuguje wm. Osobne bych ocekaval, ze se tim start
seance uplne zablokuje, ale treba nikoli, ale idesk nerozchodi, ze jeste
nema dostatecne inicializovane prostredi a chcipne (je divne, ze to
fungovalo predtim, ale treba tam hraje roli nejaky detail, napr. poradi
polozek v xinit.d).

Doporucuji se blize seznamit s tim, co se pri startu seance provadi, a
podrobit to vyslechu pomoci strace, "set -x" a podobnych metod.