Problem s routovanim - VYRESENO

Tomáš Lašťovička 42734353 na seznam.cz
Neděle Únor 2 20:06:19 CET 2003

Peter Hanusiak wrote:

 > Nemoze byt problem v tom, ze na routery Vam bezi ipchains alebo
 > iptables a tam je nieco spatne nastavene? Skuste ich stopnut a vyskusat
 > to bez nich.

iptables tam sice bezi, ale v danem okamziku to nemelo vliv. nicmene
tato rada mi velmi pomohla pozdeji, kdy jsem v iptables zmenil nastaveni
a zapomel jsem na to...

 > zebru nepouzivam. Ale tento Vas problem sa musi dat riesit bez
podobnych veci,
 > pretoze je to banalita.

je, ale v ramci site czfree.net se vyplati o zebre uvazovat - i z jinych
duvodu

Pavel Kankovsky wrote:

 > To se neni co divit, ze mate problemy, kdyz jsou adresy na
 > eth1 podmnozina adres na wlan0. Pak se totiz u uzlu v tech sitich
 > -- zvlaste na wlan0 -- snadno stane, ze adresu z druhe site povazuji
 > za adresu v lokalni siti, a tudiz se to vubec nepokusi preposlat pres
 > router.
 >
 > Nejlepsi reseni by spocivalo v tom, kdyby se prostor pouzivany wlan0
 > zmensil, aby nekolidoval s eth1 (vsech 2^24 adres asi nepotrebujete).
 > Pokud by to z nejakeho duvodu neslo, pak budete muset zacit kouzlit
 > s proxy ARPem (/proc/sys/net/ipv4/conf/*/proxy_arp).

dekuji, to byla hlavni pricina... nakonec jsem zjistil, ze si muzu
dovolit nastavit wlan0 na 10.m.n.0/8, protoze pres wlan0 vidim pouze
jeden stroj a vsechno ostatni routuje prave on. po zmene netmasky to
sice stale nefungovalo, ale jak jsem zjistil pozdeji, chyba byla mimo
moji cast site.
Dekuji Vam za odpovedi, tento mail jiz pisu z nove linky :)

Tomas Lastovicka

--
Man and machine: The neverending fight :)

Tomas Lastovicka
ICQ:    116950347
Jabber: garfield na njs.netlab.cz
42734353 na seznam.cz