OT:GPL - STOP prosim!

Pondělí Únor 3 01:44:07 CET 2003

On Sun, Feb 02, 2003 at 09:57:56PM +0100, Hynek Hanke wrote:

> Pokud myslite verejnym sirenim anonymni FTP? (zrejme ano, kdyz se za
> to tak bijete), pak to opakuji neni ,,mely byt (resp. mohly)'',
> ale _musi byt_. GPL to vyzaduje. Take s touto diskuzi koncim, presto
> jestli vas mohu o neco poprosit, pouzivejte opravdu cele to spojeni ,,sireni
> na anonymnim FTP'', jinak to je opravdu pro mnoho lidi zavadejici
> a nasledne nepravdive.

Aha. Chapu, proc se do me tak opirate.

Zcela evidentne jsou smichany 2 ruzne veci.

Ta prvni - ze jsem napsal, ze je dobre verejne vystavit zdrojove kody,
kdyz uz (nejak) GPL SW sirim (nicmene to povinnost neni).

A ta druha - povinnost poskytnuti zdrojovych kodu GPL stejnym zpusobem,
jako ty binarky (to uz povinnost je).

A proc je to tak spatne? Protoze kdyz napisu "verejne sirit", neminim
tim restrikci na FTP (jak se domnivate nahore), protoze verejne neco
sirit muze znamenat vypalit to kolegovi na CD, prodat modifikovanou
aplikaci klientovi atd. (krome toho bych tam musel vypisovat treba i
rsync, HTTP, NFS, SMB a tisic dalsich moznych variant).

Jak krasne by bylo tohle vypichout rovnou a neflamesovat neco, co jsem v
pochybnost neuvadel. Nemusel by z toho byt gulas (jako treba zrovna tady
nahore) - protoze to moje je to prvni a to Vase je reakce na to druhe...

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz