jaky je rozdil mezi insmod a modprobe

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Pondělí Únor 3 12:50:45 CET 2003

Narazil jsem na zajimavy problem:

Zkousim rozbehnout mppe kompresi pro ppp, pro to pouzivam modul
ppp_mppe.o

Pokud zadam:

modprobe ppp_mppe
modprobe: Can't locate module ppp_mppe

ale toto funguje:
insmod ppp_mppe
Using /lib/modules/2.4.18-19.7.x/kernel/drivers/net/ppp_mppe.o
Warning: loading
/lib/modules/2.4.18-19.7.x/kernel/drivers/net/ppp_mppe.o will taint the
kernel: no license
  See http://www.tux.org/lkml/#export-tainted for information about
tainted modules
Module ppp_mppe loaded, with warnings

Dle drivejsich zkusenosti mi pripada, ze problem neni pouze v licenci,
delalo mi to i v drivejsich verzich, kde insmod toto varovani
nevypisoval. Probelm je v tom, ze pokud se modul natahuje automaticky,
pouzije se modprobe a ten nezafunguje.

Mohl byste mi nekdo vysvetlit, proc se to takto chova, pripadne jek to
resit. Modprobe jsem zkousel spoustet i s celou cestou k modulu (mel
jsem dojem, ze by to mohlo byt v tom), ale to taky neslo.

Pavel

--
Pavel Lisy <pali na tmapy.cz>
T-MAPY spol. s r.o.