UMAX Actionbook 410T a Linux

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Úterý Únor 4 11:02:18 CET 2003

> Dobry den,
> uvazuji o koupi notebook viz %SUB% a chtel bych se zeptat jestli s nim
> nekdo mate zkusenosti pod Linuxem. Kdyz uz bych jej koupil, tak bez OS
> a provozoval bych na nem pouze Linux. Proto bych potreboval vedet,
> zda v Linuxu funguje vsechen hardware.

Kdyz nepopisete, co to je za HW, tak asi tezko dostanete vasi odpoved.
Sice je pravda, ze si to muzou lide najit na netu, ale proc by to kvuli
vam asi delali?

> Procesor Intel Celeron 1,2 GHz (Tualatin)

no problem

> 14,1 " XGA TFT displej(1024x768)

no problem

> Audio systém včetně stereo reproduktorů

bez chipu zvukove karty tezko rict, ale spise bude fungovat

> interní 24xCD-ROM

no problem

> Interní Faxmodem 56k (homologovaný)

opet bez cipu nelze rict, ale spise nebude fungovat. V linuxu jsou
podporovane nektere lucent chipsety, chipsety od Smart Link a jeste par
dalsich.

> Interní 10/100 Mbps LAN

Opet jste neuvedl, co to je za sitovku, ale temer jiste fungovat bude.

> 1xP,2xUSB,PS/2

USB 1.x nebo 2.0 ? Jinak s novymi kernely by fungovat melo.

> 3 x konfigurovatelná tlačítka

Fungovat asi budou (tj. kernel + xfree dokaze zjistit jejich stisknuti),
ale patrne se budete muset zasadit o to, aby delali to, co chcete.

> Polohovací zařízení TouchPad

no problem, chova se jako PS/2 mys. Maximalne se vam nepodari rozbehat
prostredni tlacitko/kolecko.

> V archivu jsem nasel pouze zminku o starsich modelech a byly tam
> reportovany nejake drobnejsi problemy.

Dulezite je jeste to, jak se ten notebook chova k sporicim funkcim
(standby, suspend to disk ...) a zda lze kontrolovat stav baterii. Tohle u
nekterych NB dela s linuxem problemy.

> Pokud nekdo mate realnou zkusenosti s provozem Linuxu na tomhle notebooku,
> budu vdecen za kazdou z nich.

Nemam. Jen jsem vas chtel upozornit, ze by jste si o tom NB mel poridit
podrobnejsi informace.

-- Honza Houstek