Tvuj neoblibeny reiserfs ;-)

Jaroslav Marecek steam.cz na volny.cz
Úterý Únor 4 22:20:24 CET 2003

> Myslel jsem, ze pokud budu mit napr. na vzdalenem serveru ext3 fs
> a po opatchovani dam reboot, nebudu muset tam dojet, abych dal fsck
> manually, ale ted si nejsem jist.

Mám stejnou zkušenost. Po vzdáleném upgradnutí jádra a několika dlaších
komponent bylo třeba rebootnout mašinu fyzicky umístěnou ve strojovně
výtahu, bohužel spojení už nenaběhlo. Takže nezbývalo než tam vylézt a
kouknout kde je ten pes zakopaný. Problém byl tom, že přestože stroj byl
korektně rebootnut, proběhl fsck, který narazil na nepřekonatelné chyby a
vyžadoval ruční spuštění s jinými parametry a potvrzováním oprav. Po
provedení už běželo vše zase normálně. Tyto zkušenosti nejsou ojedinělé,
takže ext3 bych dával jen jako upgrade ext2.
Osobně všude dávám reiserfs, který mě nikdy nezklamal a vždy bez remcání
najel i když byla předtím činnost systému brutálně utnuta výpadkem proudu
nebo tvrdým resetem.

Ctirad

Že by už ten reiserfs někdo dovylepšil k reálnému použití?

--

Jaroslav Mareček
steam.cz na volny.cz