Samba + quotas (delsi)

Zdenek SUTR Kaminski xkaminsk na rubisko.ascs.muni.cz
Středa Únor 5 09:41:46 CET 2003

Dobre rano,

 pokusil jsem se Vas problem zreplikovat, avsak ja mam:

rh8.0 + updates + linux 2.4.20 + XFS 2.4.20-2002-11-29_01:21_UTC (patch z
patchlistu na jejich webu) + samba 2.2.7-2(rpm balik z rh8.0) +
quota-3.06-5 (rpm balik z rh8.0) a ve windozich mam jen Window Commander a
pak Salamandra..

> Pokud mam nastaveny pouze soft quoty, pak je uzivateli pri prekroceni
> limitu zobrazeno upozorneni, ze je na disku malo mista, ale po dotazu
> dovoli soubor zkopirovat. Cilovy soubor je ok.

Toto sem i povedlo uplne stejne :-)

> Pokud ale dojde k zaplneni prostoru k urovni hard quota, pak nastane toto:
>
> - uzivateli je zobrazeno upozorneni, ze je na cilovem Samba disku malo
> prostoru a chce-li pokracovat.
> - pokud uzivatel zvoli ano, pak i presto je cely soubor zkopirovan.
> Nicmene pak se zobrazi chybove hlaseni Windows "Zapis se zpozdenim se
> nezdaril ... data byla ztracena".
> Nova kopie na sdilenem svazku ma shodnou velikost nikoli ovsem obsah.
> - teprve dalsi pokus o kopirovani je zcela odmitnut s odvolanim na
> ochranu proti zapisu.

Hmm, tady jsem techto vysledku:

- pred kopirovanim dostanu upozorneni, ze mam malo mista
- volim dale kopirovat
- dostanu se do stavu, kdy vyskoci hlaska o tom, ze na disku neni
  dost mista a jestli chci Skip/Retry/Retry All/Cancel

  v tomto momente, kdyz si vypisi quotu uzivatele, tak vidim, ze se
  zastavil na hard kvote a skutecne vidim zapsany soubor jen do te
  velikosti, kterou dovoli kvota - to pokud pouzivam Salamandra
  Pokud pouziji WC, tak ve vypisu kvoty jsem ve stavu "pred zapocetim
  kopirovani"...

- po Skip ci Cancel Salamander  skonci a nakopirovana data po sobe
  smaze. WC nic nemaze, protoze tam nic neni...

> Je toto mozne povazovat za chybu Samby (quota support - dle .configure
> jde o experimental feature), XFS quota supportu, nebo v tom ma nejak
> prsty Total commander ? (kopirovani pomoci Exploreru je cistsi. Jakmile
> se dostane k hard limitu, pak odmitne soubor zkopirovat a cela akce skonci)

Ja bych zkusil upgradnout XFS, eventuelne jakou mate verzi quoty?

> Dik moc za jakekoli odpovedi,

nz.

--
Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/
IPv6 router homepage: http://www.openrouter.net/
Key: 0xD7315488
Key fingerprint: 3CB0 8108 CB76 446E 2895 AF33 9B3A 851B D731 5488