gentoo linux

Pavel Benisek benny na vogel.cz
Středa Únor 5 12:46:07 CET 2003

Jakub Maa01 Jirku* wrote:

>Ja jsem nerekl, ze si skripty bastlim sam. Ja jsem rekl, ze skripty v
>RH jsou chaoticke, coz uvadel puvodni prispevek, a jako ukazku
>nechaoticky jsem ukazoval ty z Cruxu.

Utekl jsem na desktopu (vyvoj html + klasicka domaci/pracovni stanice -
od kernelu az k multimediim) z RedHatu na Gentoo a jsem opravdu moc
spokojen.
Velmi rad bych jej pouzil i na server, ale kvuli sendmailu si stale
nejsem jisty, jestli se mi to vyplati. Nemuzu si totiz dovolit prijit o
mailove schranky uzivatelu. Navic nastavit sendmail bylo pro me peklo na
zemi ;) a nerad bych si to zopakoval v ostrem provozu. Jiny zasadni
problem v tom nevidim.

Vhodnost distribuce?
Pro nove uzivatele (pro x-ove config nastroje) je myslim dnes lepsi Suse
nez RedHat.
Pro hracicky zase Gentoo nez RedHat.
Na server? netusim :(

RedHat Enterprise Server je pekna vec, ale taky jsem narazil na nekolik
mensich problemu (pro stouraly: system jede na Dell Power Edge, cemuz
rikam znackovy hardware :o))

V podstate posledni rok nevim co si mam o RedHatu myslet. Na jednu
stranu dela spoustu dobre prace pro GNU/linux komunitu a na druhe strane
ma IMHO ve svych distribucich pomerne dost zmen oproti standartu (napr.
v ulozeni configuracnich souboru).
Obcas se vyskytnou (pro me) neresitelne problemy jako napr.: na RedHat
7.3 se mi napr. dodnes nepodarilo rozbehnout https v apachi a na Gentoo
mi jede bez jakychkoli problemu.

Prosim neberte to jako zacatek pro flame. Jen jsem se chtel podelit o
moje zkusenosti a nazory.

PS: Kompilace KDE 3.1 je vazne sila :))) xfree 4.2.1 + KDE 3.1 uz jede
prez 30 hodin na PIII na 600MHz,256MB RAM. Pravda je ze pri tom prehravam
mp3 a normalne delam, ale IMHO to celkem bude delat max. 5% narust casu.

Preji pekny den

Pavel Benisek