Rozdeleni HW diskoveho pole

Mirek Petricek mirek na petricek.cz
Čtvrtek Únor 6 15:58:23 CET 2003

On Thu, Feb 06, 2003 at 09:13:41AM +0100, Spravce_EPO/42106/EPO/CEZ%CEZ na mail.cez.cz wrote:
> mam HW diskove pole (raid5  5+1) a chci celkovy prostor rozdelit
> na nekolik logickych disku (/usr, /var ....). Zajimalo by me jestli je
> nejaky (zejmena vykonostni) rozdil v tom,  pokud ty logicke disky
> vytvorim primo na disk. poli a linux pak vidi nekolik disku s jednou
> partition,
> nebo cely prostor disk pole je jeden velky disk, který se pak v linuxu
> rozdeli fdiskem na jednotlive partition.
>
> Konkretne mam 2 typy COMPAQ radicu (drivery v jadre Compaq SMART2, Compaq

Myslím, že hledat nějaký výkon v takovýchle detailech, je IMHO
zbytečné. Vytvářet více logických jednotek mi navíc přijde jako
zbytečná komplikace. Dokáže to pěkně znepřehlednit situaci,
zvláště pokud pak musíte pole spravovat jinak než přes BIOS
řadiče.

To, že řadič skryje fyzickou topologii diskového pole za jeden
logický disk je spíš výhoda a nechápu, proč se takovéhle výhody
vzdávat.

Pokud je vaší motivací to, že můžete snáze měnit poměry
velikostí jednotlivých logických svazků, použijte raději
LVM.

--
/* Miroslav Petricek            mirek na petricek.cz
   UNIS COMPUTERS, spol. s r.o. mpetricek na uniscomp.cz