Jde jen o přístup?=, =?iso-8859-2?q?všechno je v lidech

bubuss bubuss na post.cz
Sobota Únor 8 03:11:49 CET 2003

Tak tu pozoruji diskusi, která se tu vede v souvislosti s bankami a
elektronickým bankovnictvím a opravdu přístup některých bank k zákazníkům,
kteří nepoužívají Infernet Exploider je úděsný. Asi jim nezáleží na vašich
penězích a dobrém jménu banky.

V souvislosti s tím, já jsem se v poslední době setkal s opačným postojem
firmy. Jsem aktvním ligovým hráčem šipek a proto dost často vyhledávám různé
informace na stránkách ČŠS.Ty ale byly až do dnes přístupné pouze z
prohlížeče IE. resp. některé údaje pro mě dost důležité byly dostupné přes
menu, které se v jiném prohlížeči nezobrazilo. Napsal jsem tedy tvurcům
stránek jestli by s tím něco neudělali. Ani jsem neočekával nějakou reakci z
jejich strany a už vůbec ne nějakou nápravu. Dnes mi ale přišel e-mail, který
mi doslova vyrazil dech:

Vazeny pane Jirasek,

mate pravdu, v pripade alternativnich prohlizecu existuje na strankach
Sipkoveho svazu problem se zobrazenim menu jednotlivych kraju. Nektere
stranky sice nelze optimalizovat pro 100% prohlizecu, ale v tomto
pripade by uzivatele Linuxu meli mit moznost ziskat potrebne informace,
byt by nemohli vyuzit vsech grafickych prvku na strankach obsazenych.
Kazdopadne v teto souvislosti dekuji za upozorneni, nebot jsem byl do
teto chvile v domneni, ze i pri pouziti jinych prohlizecu, lze z hlavni
strany prejit na strany konkretnich kraju. Nasim opomenutim tomu tak
nebylo, proto jsme tuto situaci napravili a pridali jsme hypertextove
odkazy primo do mapy kraju. V tuto chvili tedy jiz lze z titulni strany
prejit na stranu oblastniho svazu kliknutim na prislusnou oblast
(vyzkouseno v Mozille 1.0).
Dale zvazujeme zdali by nebylo vhodne stranky doplnit o moznost ciste
textoveho menu, pripadne o jinou vhodnou soucast usnadnujici nekterym
uzivatelum pohyb po techto web strankach.

S pranim pekneho dne

Martin Hamak

Myslím si, že ti lidé v bance by se měli stydět za své postoje a jednání se
zákazníky, protože jak je v tomto případě vidět, když se chce tak to jde.
Dokonce jdou ještě dál, a snaží se vyjít vstříc i ostatním uživatelům, kteří
nepoužívají grafické prohlížeče. Myslím si, že se dnes na našem internetu
takováto aktivita vídá jen zřídka a že to stojí aspoň za uznání. Snaha by se
přeci jen  měla cenit. Nu, já mám zase o stránky víc, které si zobrazím pod
Linuxem a zase o duvod míň k používání Woken a IE.

Mějte se Linuxově.... bye

--
Ženy umějí být také chytré, akorát na to nemají čas.
	-- z hlavy mé manželky...