linux transparent proxy server a problem s licenciami checkpoint

Hanuš Adler had na actinet.cz
Sobota Únor 8 20:33:48 CET 2003

Sloboda, Jaroslav wrote:
> Zujimalo by ma ci mate dakto skusenosti s checkpointom a licencovanim.
[...]
> Problem je asi ten ze medzi linux routerom a proxy servrom je checkpoint
> ktory samozrejme rata licencie co to len da. Kedze mam 100licenci tak je
> problem tuto hranicu udrzat(resetovanie licencie a pod.).
[...]
> Problem je ze na checkpoint sa mi dostavaju aj adresy ktore nemaju mat
> pristup. Prerouting robi svoje. Fyzicky sa neda browsit web,  ale checkpoint
> zarata licenciu. Proste potreboval by som to dotiahnut a neviem ako mate
> dakto skusenosti?

Dobrý den,

obávám se, že jste asi úplně nepochopil licencování Check Pointu.
Nezáleží na tom, kolik Vašich strojů smí na Web, počítají se
všechny _chráněné_ ip adresy ve všech sítích připojených k CP
FW-1 kromě těch, které jsou za externím rozhraním, takže to
vypadá, že pokud chcete mít v pořádku licence, budete muset
přikupovat.

Zdravím, Hanuš Adler

p.s. A potřebujete vůbec ten CP? Pokud používáte jen základní
firewallovací funkce, pak ho místo přikupování licencí spíš
vyhoďte, dobře nakonfigurované iptables stačí.