SSH - port forwarding

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Sobota Únor 8 22:47:52 CET 2003

On Sat, Feb 08, 2003 at 10:19:49PM +0100, VojBarZ wrote:

> ftp localhost 2211
> - spojeni se mi navazalo, ale uz se mi neprovedl list

> Nevite co s tim?

SSH (nebo stunnel) můžete použít pouze k tunelování protokolu, který
používá jedno TCP spojení. Tuto podmínku FTP nesplňuje, protože potřebuje
dvě TCP spojení (a to druhé se navazuje až v průběhu komunikace). Pokud
chcete bezpečně kopírovat soubory, použijte scp nebo sftp. Jinou variantou
je samozřejmě kompletní VPN (FreeS/WAN, CIPE), ale to je v tomto případě
trochu kanón na vrabce.

                                                          Michal Kubeček