Linux cluster pro 3DS MAX

Vaclav Dvorsky hufhendr na akira.cz
Úterý Únor 11 22:29:02 CET 2003

Zdravim,
kdysi jsem jednomu kamaradovi v souvislosti s filmem Titanic vypravel,
ze Linux umi pracovat v clusteru, co to je a jak je to uzasne. A on o
tom povidal dal a dneska se mi ozval jeden jeho kamarad, ze by to tedy
chtel postavit.

Pouziti ma byt ciste jako vypocetni cluster, tedy 3D program preda
Linuxu pozadavek na rendering a Linux by to mel rychle vypocitat a
vratit zpatky hotove.

A tak jsem se chtel zeptat, jestli uz jste nekdy nekdo neco takoveho
nedelal? Nebo jestli s tim nemate nekdo jakekoli zkusenosti, poznatky
jak na to etc. Dokonce pokud by to bylo mozne a bylo to v Praze, rad
bych se na to zajel podivat.

Na strane klienta stoji 3D studio max + finalRender (cebas), na druhe
strane by mel byt ten Linux.

Me by k tomuto jeste zajimalo, jestli takovy vypocetni cluster jde
postavit z bezneho Linuxu nebo jestli je potreba nejaka zvlastni cluster
edice. Pak by mne zajimalo, jestli se takovy cluster chova jako jeden
jediny pocitac nebo je kazdy zvlast. Staci mezi nimi propojeni pres
sitove karty nebo potrebuji optiku (SCSI)?. Maji spolecnou sdilenou
pamet? Musi mit vsechny pocitace disky? Pokud ano, jsou ty disky
spolecne (nejak pres LVM) nebo je lepsi k nim dat zvlast diskove pole?
Rozkladaji si vypocet na vic casti (jako SETI na home) nebo pracuji jako
jeden procesor (5x2GHz=10GHz)? Jde to postavit z beznych PC nebo to chce
specialni HW? Co se stane pri vypadku jednoho pocitace, pojede vypocet
nerusene dal nebo se to zhrouti?

Vim, ze je to trochu moc otazek, pro zacatek by mi bohate stacilo,
jestli to vubec jde nebo dokonce zprava o tom, ze uz to nekdo nekde
prede mnou uspesne zprovoznil.
Diky moc

--
Vaclav Dvorsky