Linux cluster pro 3DS MAX

Roman DAVID rdavid na danet.cz
Středa Únor 12 11:06:52 CET 2003

Zdravim,

Kdysi jsem si hral s poduktem enFuzion ( http://www.axceleon.com/ ),
Takze se to pokusim popsat jak to bylo tam, i kdyz si myslim, ze
napr. beowulf na tom nebude v principu o moc jinak.

Vaclav Dvorsky wrote:
> Zdravim,
> Pouziti ma byt ciste jako vypocetni cluster, tedy 3D program preda
> Linuxu pozadavek na rendering a Linux by to mel rychle vypocitat a
> vratit zpatky hotove.
> Na strane klienta stoji 3D studio max + finalRender (cebas), na druhe
> strane by mel byt ten Linux.
> Me by k tomuto jeste zajimalo, jestli takovy vypocetni cluster jde
> postavit z bezneho Linuxu nebo jestli je potreba nejaka zvlastni cluster
> edice.

Ne, jen aplikace

> Pak by mne zajimalo, jestli se takovy cluster chova jako jeden
> jediny pocitac nebo je kazdy zvlast.

Kazdy zvlast.

> Staci mezi nimi propojeni pres
> sitove karty nebo potrebuji optiku (SCSI)?.

Sitovky

> Maji spolecnou sdilenou pamet?

Ne

> Musi mit vsechny pocitace disky?

Disky nejsou nutne.

> Pokud ano, jsou ty disky
> spolecne (nejak pres LVM) nebo je lepsi k nim dat zvlast diskove pole?
> Rozkladaji si vypocet na vic casti (jako SETI na home)

Funguje to vicemene presne jako seti na home

> nebo pracuji jako jeden procesor (5x2GHz=10GHz)?
 > Jde to postavit z beznych PC nebo to chce
> specialni HW?

V tom je prave ta sila, ze spec. hw neni treba.

> Co se stane pri vypadku jednoho pocitace, pojede vypocet
> nerusene dal nebo se to zhrouti?

Pokud neodesle vysledky v urcenem casovem limitu, ridici server
preda ten job jinemu pocitaci.

Cely cluster se vetsinou sklada z ridiciho serveru, ktery rozdeluje
jednotlive joby na nody clusteru a potom si je da dohromady.
V pripade zminovaneho enFuzion to bylo tak, ze hlavni server
clusteru byl na linuxu a nody mohly byt taky na linuxu nebo na Win.
V pripade renderingu byl na nodech nainstalovany i Povray,
ktery provadel dilci rendering celeho videa.

Melo to i takove ficury, ze to posilalo ty joby bud jen v urcenou dobu,
nebo pokud load nodu byl nizsi nez nejaka hodnota.
Tim se dosahlo toho, ze jste si napr. pres noc promenil celou LAN
na superpocitac (vsechny zapnute PC pres noc pocitaly zadane ulohy)
a pres den se na tech PC normalne pracovalo.
Proste se dala vyuzil veskera vypocetni sila PC ve firme.

Roman DAVID