DNS

Jan Kulveit jan.kulveit na krypta.cz
Středa Únor 12 21:36:16 CET 2003

Linux wrote:
> Zdravim, nevite nekdo jak udelat nasledujici vec ?
>
> Mam domenu xx.cz. Pokud jde pozadavek na xx.cz mam vlastni bind, ktery =
> ma
> nastaveno forward dal na nextru. Ale pokuj je domena yy.com nechci jit =
> na DNS na nextru
> ale na jinou. Ale pouze pro domenu yy.com je jina.
>
> S diky
> Marcel

Nejsnaze tak, ze se stanete sekundarem yy.com.
(A odkud ji stahovat nastavite "jiny nameserver".)
A pripadne pro xxx.com totez.

Ale priznavam, ze predevsim dotazu nerozumim.

Mate nameserver A. Nameserver A je autoritativni pro domenu xxx.com.
Misto autoritativni odpovedi pozadavek forwarduje na Nextru?

A dal je onen nameserver autoritativni pro domenu yy.com, a chcete,
aby misto autoritativni odpovedi pozadavek forwardoval na nameserver B?

Nebo chcete odpovidat ruzne podle toho _z_ ktere domeny pozadavek
prisel?

Nebo ten nameserver neni autoritativni ani pro jednu domenu, funguje
jako forward-only a cast dotazu ma forwardovat na Nextru a cast jinam?
To by se vyresilo pridanim

zone "xxx.com" {
    forward-only;
    forwarders { ipnextry };
  };

zone "yy.com" {
    forward-only;
    forwarders { ipnekohojineho };
  };

Podrobneji - RTFM Bind 9.
Ale dost pochybuju, ze je to prave to, co skutecne potrebujete. Pokud
neni jedno, zda se dotaz fwduje na nextru nebo na jiny verejne dostupny
ns, alespon jeden z nich ma zrejme spatna data.

Honza Kulveit