clock a HW clock

Jan Satko satko na quanto.nr.sanet.sk
Čtvrtek Únor 13 10:52:41 CET 2003

Zdravim.
Chcel by som sa spytat ako mate spravene to, ze cas v linuxe je zapisovany
aj do biosu. T.j. napr. sa pousnie caso 1 hodinu, linux na to asi pride za
pomoci timezony a cas si prestavi. Ale v biose je stary cas. Masinka sa
rebootne a uz je cas inaksi. Nepomoze ani ntpd nakolko to sa odmietne
synchronizovat nakolko rozdiel je viac ako hodina.
Chcem sa spytat ako si to standartne zabezpecujete ? Do crontabu zapisete
aby sa spustal v nejaky cas(napr pri prechode) setclock , ktory to zapise
do HW ? Alebo nejakym prepinacom vysvetlite ntpd, ze to ma synchronizovat
za kazdu cenu ? Co v pripade ze nefunguje linka a ntpd sa nema ako
zosynchronizovat ?
Vdaka za Vase nazory.

--
      Jan 'EIS' Satko       Slovak University of Agriculture
 network & system manager           Tr. A. Hlinku 2