Dotaz na ISDN v Linuxu

Karel Belunek k.belunek na seznam.cz
Pátek Únor 14 22:53:30 CET 2003

Zdar,

mel bych jeden dotaz na ISDN v Linuxu. Budu ted programovat jeden mensi
linuxovy daemon, ktery bude slouzit jako autentifikator, vytoci cislo a
vytvori PPP spojeni, posle tam dotaz a prijme odpoved, uzavre spojeni.
Pouzita bude dvoukanalova ISDN linka od Telecomu. Letmo jsem si prohlidnul
dokumentaci ISDN4Linux, tam pisou, ze pri pouziti interni ISDN karty je
mozno jednotlive kanaly nabindovat jako /dev/ippp0 a /dev/ippp1. Daji se
tyto devices pouzit jako dva nezavisle modemy?  Klietu zadajicich o
autentizaci totiz bude vic, a jednotlive pozadavky nelze v kontextu jednoho
spojeni serializovat, tj nelze vytocit spojeni, poslat vice autentizacnich
dotazu a spojeni uzavrit. Datovy prutok je smesny, cca 100 bajtu tam a
zpatky, MultiPPP je tedy pro muj ucel k nicemu. Tudiz potreboval bych za
ucelem zvyseni datoveho prutoku tyto modemy (ISDN) pouzivat paralelne a
nezavisle. Mozna ted melu upne nesmysly, ktere z principu ISDN nejsou
mozne, nevim, s ISDN jsem jeste nikdy nepracoval.

Je vubec vyse uvedene schudne? Resil jste nekdo neco podobneho? Uvitam
jakekoliv reakce.