Digitalni kamery & linux

Jiri Borovec jiri.borovec na atspraha.cz
Pondělí Únor 17 17:21:10 CET 2003

Dobry den,

bratr ma Panasonic NV-DS30EG a ja zase pocitac (2GHz Celeron, 512MB RAM,
Kouwell 582-V2 FireWire).
Prelozite jadro s podporou IEEE 1394 (navod na
http://www.linux1394.org/, coz je 'musite cist' i s odkazy na potrebny a
uzitecny software).
Pomoci dvgrab grabuji (nezapomente na prepinac --format dv2, transcode
to chce). Potom ty velke soubory predhodim transcode. Nespecham, tzn.
pouziji dva pruchody, de-interlacing, anti-aliasing, zoom:
/usr/local/bin/transcode -i input.dv -Z 720x544 -x dv,null -I 5 -C 3 -z
-k -R 1 -o /dev/null -y ffmpeg -F mpeg4
/usr/local/bin/transcode -i input.dv -Z 720x544 -x dv,avi -I 5 -C 3 -z
-k -R 2 -o output.avi -y ffmpeg -F mpeg4
Vysledkem je divx, jehoz kvalitu povazuji za prijatelnou. Film sestriham
pomoci programu avidemux (http://fixounet.free.fr/avidemux/) nebo
pospojuji pomoci avimerge (soucast transcode).
Dalsi odkazy:
http://www.theorie.physik.uni-goettingen.de/~ostreich/transcode/html/dv.html
http://www.heroinewarrior.com/index.php3 a jejich Cinelerra, kterou jsou
jenom pustil a zase zavrel, stejne jako Adobe Premiere

Vice informaci bohuzel nemam (pomer velikosti vstupniho videa a
vystupniho divx, ...). Je to jen namet, jak to jde take delat.

S pozdravem

--
                       Jiri Borovec
                       ATS Praha, s.r.o.