Instalacia Sarge?

Petr Balas petr-news na balas.cz
Pondělí Únor 17 19:09:53 CET 2003

Stanislav Meduna wrote:

> Ahojte,
>
> v ramci dalsieho vzdelavania :-) skusam Debian a aby to nebolo
> take jednoduche, vybral som si "testing", CD-images z ftp.fsn.hu.
>
> Bohuzial sa mi nepodarilo nainstalovat ho "od nuly" - napriek "testing"
> nalepke je instalator zjavne vo faze hlbokej alfy. Takze by som si rad
> overil u miestnych debianistov, ci je to v sucasnosti normalne, alebo
> ci mam hlasit chyby.

IMHO oficialni "testing" CDcka neexistuji. Doporucuji nainstalovat
stable, prehodit zdroje v /etc/apt/sources.list a apt-get update
a apt-get dist-upgrade (chce to pokud mozno nemerenou linku do Inetu).
A uvidite jak probiha upgrade na novou verzi u Debianu ;-).

> Podarilo sa mi ho bootstrapnut dokola cez debootstrap a zakladne
> balicky z woodyho z RH na inom oddieli (po mensom boji s initrd),
> takze k tomu systemu sa dostanem. Len mi trochu unika zmysel
> testovacej distribucie, ktoru nie je mozne normalnym sposobom
> nainstalovat a trochu to tiez nahlodalo doveru vo vyrok, ze veci
> idu do testing vtedy, ked v nich nejaky cas nie su vazne bugy.

Problem je ze instalaci kazdy Debianista dela jednou a naposledy a pak uz
jen aptgetuje :-) t.j. zrovna instalace je na tom obvykle nejhure.

BTW existuje moznost pouzit jako instalatoe Knoppix (nebo je to i spusob
jak se snadno podivat na Debiana).

BTW2 - nechcete zkusit unstable ;-)
Pro vysvetleni - momentalne je docela velky rozdil mezi unstable a testing -
jsou nejake problemy s chybami v nekterych zakladnich knihovnach na mene
obvyklych architekturach a tim se spousta veci nedostava do testing a za
druhe prave v unstable probiha prechod na gcc3.2 (jiny C++ mangling).

--
Petr Balas (petr at balas dot cz)