Vysoke zatizeni serveru Apachem

Bc. Radek Krejča radek na ceskedomeny.cz
Úterý Únor 18 11:03:54 CET 2003

Dobry den,

  mam dotaz ohledne optimalizace Apache. Posledni dobou neni problem
  po prikazu uptime dostat neco takovedleho:

  10:52AM  up 11:02, 1 user, load averages: 26.30, 22.48, 17.61

  coz mi tedy prijde desive. Mam ruco kompilovany Apache s PHPkem a
  mod_ssl a jiz delsi dobu pozoruji, ze ta zatez je vyssi. Posledni
  dobou je to ovsem takhle desive.

  No, mam dva dotazy:

  1. vim, ze to dela Apache, protoze kdyz ho vypnu, tak to klesne k
  nule, ovsem mam tam prumerne 20 requestu za sekundu coz mi prijde
  docela malo. Navic pri vypisu top kazdou sekundu neni zatizeni
  procesoru nijak horentni, je to okolo 3%. Tedy dotaz, je nejaky
  pekny navod, jak optimalizovat Apache? Nastavit ho umim bez
  problemu, ale hrani si s cisly toho a toho, to je prozatim nad me
  casove sily.

  2. co presne znamenaji hodnoty u uptime a top, domnival jsem se, ze
  jsou to hodnoty zatizeni cpu po 1, 5, 15 minutach, ale ze by byl
  procesor vytizen behem 5 minut v kuse okolo 20%, to se mi nezda.

  Diky
  Radek

--
S pozdravem,